Media Texaco naar Mediaedge: CIA

Chevron Texaco heeft zijn pan-Europese mediabudget ondergebracht bij WPP-dochter Mediaedge:cia, dat de belangen al in de VS behandelt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Behalve het mediabudget is ook een competitie gaande rond het above- en below-the-line budget van de Amerikaanse oliegigant. De winst van het pan-Europese account wordt door Mediaedge:cia de belangrijkste genoemd na de fusie van de netwerken van Mediaedge en het door WPP overgenomen bureau netwerk van CIA. Het internationale account vertegenwoordigt volgens Brandweek een waarde van 150 miljoen dollar op jaarbasis.

Vorig jaar verloor Mediaedge het internationale Shell-account, terwijl ook Wrigley en Daewoo opstapten. Het bureau moet nu het pan-Europese Gap-account verdedigen. Er gingen stemmen op, voor het Chevron Texaco-account binnen was, dat de fusie als gevolg van klantenverlies wellicht geen succes was, aldus Brandweek.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie