Ik schreef al eens eerder over de mission statement van Google versus Yahoo. Het blijft niet alleen mij, maar ook Wired intrigeren.
Nog eens het verschil in DNA van de twee grootste Search bedrijven ter wereld:
Yahoo: "To connect people to their passions, communities, and the world's knowledge."
Google: "To organize the world's information and make it universally accessible and useful."
Mhm...toch een redelijk groot verschil. Net zo groot als het verschil tussen man en vrouw? Webpronews heeft al eens de briljante en vooruitziende titel boven een posting gezet:
Men Are From Google, Women Are From Yahoo
Waarom? Mannen zien Internet meer als een kantoor en informatie bibliotheek. Vrouwen gebruiken Internet veel meer als communicatie medium waar nieuws, nieuwtjes, grappen en belevenissen worden gedeeld.
Ofwel vrouwen vinden eerder aansluiting bij de Mission statement (en dus het merk en bijbehorende diensten van Yahoo), mannen bij de informatie leverancier Google.
Of Yahoo hiermee op gelijke hoogte komt als Google? Laten we het hopen! Een beetje gezonde concurrentie kan, zelfs volgens Eric Schmidt, geen kwaad.
#h#
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!