Mona stapt in de ijsmarkt

Toetjesfabrikant Mona stapt in de ijsmarkt met Mona Schepijs. Volgens Mona is dit het eerste ijs ter wereld dat direct vanuit het vriesvak geserveerd kan worden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het geheim van Mona Schepijs is een speciale technologie, genaamd Textrion ICE, die is ontwikkeld door Campina's Industriële Divisie DMV International. Een gepatenteerde technologie zorgt ervoor dat het ijs schepklaar en romig is en de smaak van vers ijs langer behouden blijft.
Bas van den Berg, Commercieel Directeur van Mona, zegt: ‘Dit is een belangrijke technologische doorbraak. DMV heeft ijs weten te ontwikkelen dat de smaak heeft van vers ijs van de ijssalon. We verwachten dat er thuis driftig geschept gaat worden deze zomer.’
Overigens is er al enkele jaren Hertog Zuivelzacht op de markt dat dezelfde propositie heeft en dus ook meteen uit de vriezer gegeten kan worden. Marjolein Herman de Groot, Business Development Manager van Mona, laat weten dat wat Unilever-dochter Hertog op dit moment met Zuivelzacht doet, onvergelijkbaar is. ‘Dat is yoghurt-ijs en dat heeft een heel andere smaak en beleving bij consumenten. Wij stappen niet in yoghurt-ijs, maar in gewoon schepijs.’
Mona’s moeder Campina was al eerder actief in de ijsmarkt, maar miste indertijd de massa en marketingkracht om op te kunnen tegen Unilever en Nestlé. De Nederlandse ijsbelangen werden indertijd verkocht aan Nestlé.

Het moet een belangrijke toevoeging aan het Mona-assortiment worden, hoopt Van den Berg. De schepijsmarkt is met een index van 111 een groeimarkt. Van den Berg vervolgt: ‘We zijn overtuigd van de groeimogelijkheden in de schepijsmarkt. Mona is de motor achter de groei van de zuivelmarkt. Als innovator willen wij deze rol ook in de ijsmarkt op ons nemen om ook deze markt verder te laten groeien.’
Marjolein Herman de Groot zegt: ‘We willen hiermee een aanzienlijk marktaandeel in Nederland halen.’
Ze zegt dat uit onderzoek blijkt dat er een aantal praktische ergernissen zijn die de smaak en de beleving van het ijs niet ten goede komen. Consumenten ergeren zich met name aan het feit dat het ijs niet direct gegeten kan worden als het uit de vriezer komt, omdat het dan nog te hard is om te serveren. De tweede grote ergernis is de ijskristallen die zich vormen als het ijs voor een tweede maal ingevroren is. Daarnaast vindt de consument de smaak van het ijs vaak waterig en het toegevoegde fruit hard en koud. ‘Door het gebruik van Textrion ICE hebben we al deze bezwaren in één keer Opgelost’, aldus Van den Berg.
Mona Schepijs verschijnt in de smaken vanille, vanille-aardbei, vanille-perzik en vanille-chocolade en is vanaf 17 mei verkrijgbaar in de Nederlandse supermarkten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie