MWG Amma Awards 2017: 144 inzendingen

De grootste categorieën zijn dit jaar ‘Beste engagementstrategie’, ‘Beste mediastrategie’, ‘Beste gebruik van een medium’ en ‘Beste mediaperformance’.

De relatief nieuwe categorie ‘Beste engagementstrategie’ is voor de tweede keer op rij de grootste categorie met in totaal 24 cases. Het aantal inzendingen voor de categorie onderzoek (Hans du Chatinier-prijs) is van 7 naar 14 inzendingen gegaan.

MWG-directeur Meindert Jan Krijnsen: 'Na een recordaantal inzendingen van 168 in 2016, hebben we dit jaar wat minder inzendingen. De belangrijkste factor daarbij is de werkdruk die is veroorzaakt door economische groei in de branche. Maar het aantal partijen dat heeft ingezonden is wel gestegen van 45 naar 50. Hieruit blijkt de toenemende populariteit van de AMMA Awards, die steeds breder worden gedragen.’

Het aantal inzendingen per categorie:
Beste engagementstrategie 24
Beste mediastrategie 23   
Beste gebruik van een medium 21
Beste mediaperformance 20
Beste media-innovatie 18
Hans du Chatinier-prijs 14
Media-exploitant van het jaar 10
Mediabureau van het jaar 9
Media-adverteerder van het jaar 5

Er zijn professionele vakjury’s samengesteld om in bovenstaande categorieën de winnaars te bepalen. Dit doen zij in twee juryronden. De nominaties en winnaar voor de Carl Lipp-prijs (mediavertegenwoordiger van het jaar) zijn al bepaald door een online enquête onder adverteerders en mediabureaus.

Een jury kiest het YIM Mediatalent van het jaar op donderdag 23 maart aan de hand van een workshop waarin een case moet worden uitgewerkt en gepresenteerd. Voor het YIM Mediatalent van het jaar zijn er 30 aanmeldingen binnen gekomen. Aanmelden is niet meer mogelijk.

De uitreiking van de AMMA Awards is op 24 mei in Theater Amsterdam.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie