NIMA start met masterclass ‘Foresights’

Volgens de beroepsvereniging staat dit vakgebied nog in de kinderschoenen.

De beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales start in voorjaar 2017 met een masterclass genaamd Foresights.

Goed beeld van de toekomst hebben

NIMA: ‘Foresights is een marketingvakgebied dat nog in de kinderschoenen staat. Het ontwikkelen ervan past in de missie van NIMA om marketeers in Nederland te ondersteunen in hun professionele ontwikkeling: Wil je als marketeer dat je merk zich ook in de toekomst duurzaam kan blijven ontwikkelen, dan zul je van die toekomst ook een goed beeld moeten hebben.’

Organisatievraag

Omdat de ontwikkelingen zo snel gaan is het goed om als marketingorganisatie je foresights op orde te hebben. Maar hoe organiseer en structureer je dat? Die vraag wordt beantwoord in de Masterclass, die deel uit zal maken van het curriculum events en classes in 2017.

Inhoud van de masterclass Foresights is tot stand gekomen in samenwerking met Blauw Research. Foresights is een van de strategische pijlers van het Rotterdamse bureau.

De eerste masterclass zal plaatsvinden op 28 maart 2017 en richt zich op marketingadviseurs, marketingmanagers, strategen, marktonderzoekers en beslissers in marketing.

In de aanloop naar het event vindt er in een samenwerking tussen NIMA en Blauw een onderzoek plaats onder marketeers.

Foto: Wikimedia

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie