Premium

NPO1 zakt weg in week 47

De zenders van SBS waren ik week 47 gezamenlijk groter dan de publieke zenders in de doelgroep 20-49.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met name NPO1 had het zwaar. Het marktaandeel van die zender kwam uit op 13,5 procent. Dat is 1,3 procent lager dan de week ervoor en bijna drie procent onder het gemiddelde van het eerste halfjaar. Ook NPO2 en 3 moesten terug in marktaandeel. De SBS-zenders kwamen samen uit op 21,9 tegen die van de NPO op 21,6.


Best bekeken
Van de NPO1-programma’s lukte het alleen Studio Sport Eredivisie en het NOS Journaal van 20.00 uur de kijkcijfer top-15 te bereiken. Best bekeken programma van de week was weer The Voice of Holland (RTL4). Er stonden 12 programma&;s van marktleider RTL4 in de top-15.


Uitgesteld kijken
Opvallend bij uitgesteld kijken is dat de top-5 voornamelijk uit non-fictie bestond. Expeditie Robinson (RTL5) was weer het populairst bij het uitgesteld kijken.



Adformatie biedt vanaf nu wekelijks de marktaandelen 20-49 jaar, waarop de media-inkoop gebaseerd is. Dat doet Adformatie op basis van de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek en de rapportage van GroupM. De cijfers komen altijd een week later dan de standaard 6+-cijfers, omdat het kijkgedrag dan definitief is en ook het uitgesteld (via harddiskrecorder/opgenomen programma’s) kijken meegenomen kan worden.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie