Ook Keith Weed, de cmo van Unilever, maakt zijn vertrek bekend

Twee weken nadat Paul Polman zijn afscheid aankondigde, laat nu ook de hoogste marketeer weten te vertrekken.

Keith Weed
Unilever newsroom

Keith Weed vertrekt als chief marketing officer bij Unilever. Weed trad 35 jaar geleden in dienst bij het fmcg-concern en heeft er verschillende marketingfuncties bekleed. In 2017 werd hij er hoogste marketingbaas, voor het eerst dat een marketeer toegang kreeg tot de board. Weeds vertrek komt twee weken nadat bekend werd dat Paul Polman, aan wie hij rapporteerde, plaatsmaakt voor de schot Alan Jope.

Advertentie

Voortrekkersrol

Tegen het Britse Campaign liet de scheidende cmo weten ‘een ontzettend leuke tijd met het bedrijf gehad’ te hebben, met een reeks van functies in verschillende landen. Weed speelde als marketeer bij Unilever een belangrijke voortrekkersrol in de branche. Dit jaar nog ging hij voorop in de strijd tegen fake volgers. Ook riep hij digitale platforms als Facebook en Google om stappen te nemen die het consumentenvertrouwen verbeteren door 'giftige' content te bestrijden.

Transparantie en verantwoording

‘Als 's werelds op één na grootste adverteerder hebben we onze schaal kunnen gebruiken voor effectiviteit en efficiëntie’, zegt Weed nu bij het bekend worden van zijn afscheid. ‘Dit heeft geleid tot meer verantwoordelijkheid, transparantie en verantwoording in de reclame- en digitale industrie.’ Het is nog niet bekend wat Weed hierna gaat doen en wie hem opvolgt.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie