RCC contra UPC (nogmaals) en Distributiecar

De Reclame Code Commissie heeft besloten een openbare aanbeveling te doen vanwege de wat het noemt hardnekkige manier waarop UPC doorgaat met het voeren van misleidende publiciteit ondanks eerdere waarschuwingen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ditmaal werden een telemarketinggesprek en de website van het bedrijf misleidend geacht. In het telefoongesprek met een inwoner van Nijmegen werd onder meer gesteld dat er standaard 20 procent bespaard wordt op abonnements- en gesprekskosten in vergelijking met KPN; verder werd beweerd dat men goedkoper was dan Tele2. Deze beweringen werden respectievelijk onvolledig en onwaar bevonden. De stellingen over een 20 procents korting op zowel abonnement als tarief werd ook op de website geplaatst. Dit bleek niet onder alle omstandigheden het geval te zijn. ‘Tegelijkertijd telefoneren, internetten en televisiekijken’ is ook een onvolledige mededeling, aangezien daarvoor een bepaald type abonnement met een tweede lijn nodig is. Distributiecare werd berispt omdat de beweringen over kraakbeenopbouwende stoffen in haar product Glucon Combi niet aannemelijk gemaakt konden worden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie