Smin wordt Platform Content

In Platform Content verenigen zich bureaus en producenten van customer media, contentmarketing en branded content. Het bestuur wordt gevormd door Alec Bergsma en Aart Lensink.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Brancheorganisatie Smin krijgt vanaf 22 mei een nieuwe naam: Platform Content. Daarmee wordt strategisch een nieuwe weg ingeslagen. Waar Smin in het verleden vooral een focus had op het vak van customer magazines, wordt het blikveld nu verbreedt naar content marketing. In Platform Content verenigen zich dan ook bureaus en producenten van customer media, contentmarketing en branded content.

Het platform stelt zich ten doel om zowel opdrachtgevers als de aangesloten leden te inspireren en te informeren over relevante ontwikkelingen in eigen land en daarbuiten op gebied van contentmarketing. De twee nieuwe bestuursleden, Alec Bergsma (MediaPartners Group) en Aart Lensink (LVB Networks), zullen de komende maanden samen met de leden de nieuwe visie uitdragen. De vroegere naam Smin, die ruim twintig jaar dienst heeft gedaan, paste niet langer bij het beeld dat opdrachtgevers hebben bij het terrein waarop de aangesloten bureauleden actief zijn.

Lensink zegt dat de belangstelling onder opdrachtgevers voor content zo groot is geworden dat het noodzakelijk werd om de brancheorganisatie duidelijker te profileren en de naam te wijzigen. Lensink: ‘Content marketing is in Europa is een begrip geworden, maar opdrachtgevers worstelen er nog wel mee. Het is onduidelijk wat je nou precies moet doen als merk, hoe je content produceert en distribueert. De leden van Platform Content spelen in dit vakgebied de leidende rol, ook als het gaat om het overbrengen van kennis hieromtrent.’

Bergsma zegt dat de belangrijkste uitdaging voor Platform Content zal zijn om huidige en toekomstige opdrachtgevers te bereiken. Bergsma: 'Dat doen we primair met eigen content. Daarnaast is Platform Content zichtbaar door de publicatie van onderzoek, de organisatie van seminars en ronde tafels en door de ontwikkeling van talent. De Awards blijven we in samenwerking met Logeion organiseren. In onze missie willen we ons nadrukkelijk opstellen als gesprekspartner voor de BVA-leden. Daar moet het gesprek over contentmarketing en wat het je als merk oplevert uiteindelijk verder worden gevoerd.’

De nieuwe contentsite moet ruimte bieden voor nieuws, opinie en discussie over contentmarketing. Tevens vindt de bezoeker hier een overzicht van de activiteiten die de nieuwe brancheorganisatie organiseert. Het eerste evenement dat op de agenda staat is What’s Next, op 26 juni aan het Bloemendaalse strand.

Alec Bergsma (links) en Aart Lensink

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie