Telegraaf met Respectance in online herdenken

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Telegraaf Media Nederland stapt samen met in online herdenken. De exploitatie van de website, het vormen van partnerships en een aantal e-commerce activiteiten worden ondergebracht bij de digitale uitgeeftak van het Nederlandse mediaconcern.

Op de community website Respectance.kunnen gebruikers een herdenkingspagina (tribute) aanmaken voor hun dierbaren en deze voorzien van tekst, foto’s, filmpjes en muziek. Bezoekers kunnen de tributes bekijken en hun eigen ervaringen, foto’s en beelden delen en toevoegen. Gebruikers kunnen een Tribute openbaar maken of slechts toegankelijk voor geselecteerde gebruikers. Coöperatieve vereniging Dela heeft inmiddels aangegeven aansluiting te zoeken bij dit initiatief als uitbreiding van de dienstverlening aan haar verzekerden..
In de VS ging dit 'emo-sociale netwerk' een jaar geleden al van start en heeft daar enklee duizenden profielen. In eigen land is ervoor gekozen Respectance te lanceren met een strategische mediapartner. Telegraaf Media Nederland zal ondersteuning bieden om Respectance te laten uitgroeien tot het grootste sociale netwerk voor het herdenken van bekende en onbekende overledenen. Zo worden 'op relevante momenten' tributes aangemaakt voor sterfgevallen die terugkomen in de nieuwsvoorziening . Ook worden er mediaconcepten ontwikkeld, waaronder mogelijk een tv-programma, dat zal gaan over het herdenken van personen en de rol van Internet hierin.

Richard Derks, een van de oprichters van Respectance: "De actuele berichtgeving van de nieuwsmedia binnen Telegraaf Media Nederland en het grote bereik in zowel print als internet was voor ons de reden om samen te werken in de vorm van een partnership. Behalve de goed gelezen familieberichtenpagina in De Telegraaf is er duidelijk een behoefte in het concern om ook ervaring op te doen met het herdenken van overledenen op Internet".

Voor Telegraaf Media Nederland biedt Respectance.nl de mogelijkheid een extra dimensie toe te voegen aan statisch nieuws. Maurits van Rijckevorsel, Internet Uitgever bij Telegraaf Media Nederland:, zietde berichtgeving over sterfgevallen op Respectance als een logische aanvulling op de familieberichten in de krant. 'Uiteindelijk zal ook voor dit onderwerp gelden dat veel van de berichtgeving zijn weg vindt naar Internet. Met Respectance bieden wij de mediaconsument een service om dit eenvoudig te kunnen doen.'
De samenwerking is een nieuwe ontwikkeling op het gebied van ‘user generated content’. Op termijn zal het ook mogelijk worden om vanuit Respectance te publiceren naar meerdere Nederlandse dagbladen in de vorm van overlijdensadvertenties. Van Rijckevorsel: "Wij denken dat een samenwerking met Respectance.nl kansrijk is vanwege hun ervaring op dit gebied, de delicate wijze waarop het onderwerp wordt behandeld en het bewezen succes in het buitenland van Respectance."

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie