Boondoggle lanceert Nike-campagne

In een nieuwe door Boondoggle ontwikkelde campagne roept Wesley Sneijder jonge voetballers op te bewijzen dat ze in zijn schoenen kunnen staan.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Sneijder gaat hen letterlijk online testen op een aantal voetbalkwaliteiten. De campagne speelt zich af op het Hyves-netwerk, maar in plaats van het lanceren van een spelletje op Hyves, gebruikt de campagne Hyves zelf als spelomgeving. De Nike Football+ Challenge is een zogenoemde immersive game die jonge spelers drie weken moet gaan meenemen in verrassende uitdagingen. Daarin moeten ze laten zien of ze het waard zijn om uiteindelijk met Sneijder te trainen. Acht jongens worden daadwerkelijk door Nike naar Milaan gevlogen.

De game is onderdeel van de 'Make the Difference'-campagne. De Nike Football+ challenge is een transmediale campagne die wordt ondersteund door een commercial die zowel op TV als online te zien zal zijn, gevolgd door de online challenge die vanuit Hyves loopt, maar waar vanuit deelnemers op allerlei manieren worden betrokken (SMS, blog posts, winkelactivatie, Nikefootball.com, Nike tab op Voetbalzone). Vervolgens zal Wesley Sneijder zelf 8 deelnemers selecteren die naar Milaan gaan. Ook hier wordt weer een filmpje van gemaakt dat online verspreid wordt.

De challenge is te zien op

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie