Citaat van de week

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tijdens de vakantie probeer je wat te ontspannen en lees je wat gemakkelijke lectuur. Dat neemt niet weg dat je toch weer ongemerkt bij het vak marketing bepaald wordt. Zo kocht ik in de hotelkiosk een papierenexemplaar van het autoblad . Elke week poneren zij een 'Zitat der Woche'. In nummer 34 (24 augustus 2007) stond het volgende citaat:

'Voor toekomstige VW-klanten moeten we juist dat vinden, wat ze absoluut nodig hebben, maar waarvan ze nog niet weten, dat ze het zoeken en wanneer ze het hebben, het niet meer willen missen.'

Was getekend Jürgen Leohold (Hoofd Ontwikkeling Volkswagen AG) in .

Een mooie volzin, met veel inhoud dat de nodige stof tot overdenking, gesprek en handelen kan bewerkstelligen. Dit is volgens mij meer dan een behoefte creëren en gaat verder dan alleen het vermarkten van je nieuwe of reeds bestaande producten. Een eerste aanzet voor de herkauw van deze uitspraak: allereerst vergt dit grondige kennis van je (potentiële) klanten. Een opdracht om continue de motieven en behoeften van deze belangrijke stakeholder (misschien wel de belangrijkste!) te doorgronden en om te zetten in producten en daarmee een positieve bijdrage te leveren voor groei. Verder is een vlekkeloze samenwerking tussen o.a. marketing en R&D een noodzakelijke voorwaarde voor succes (daarom misschien niet toevallig dat een R&D-chef tot zo een uitspraak komt). Hierbij schaar ik in deze de sales-afdeling als middel om de marketingdoelstellingen te realiseren.

Zelf zou ik naast de toekomstige klant in het algemeen ook de huidige klanten willen betrekken bij bovenstaande uitspraak. Ook bij deze groep (waar je je bedrijfsbestaan aan te danken hebt!) leven er behoeften die nader geïdentificeerd dienen te worden, om deze tevreden te stellen, te behouden en uiteindelijk helpen je bedrijf te doen groeien.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie