Consumenten dubbel over duurzaamheid

Consumenten doen niet wat ze zeggen rondom duurzaamheid. De actie '1.000.000 druppels' moet daar verandering in brengen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Van de 914 respondenten geeft 93% aan duurzaamheid belangrijk te vinden. Slechts 67% vindt van zichzelf dat hij of zij duurzaam leeft. Een nog lager percentage, 54%, zegt meer te willen betalen voor duurzame producten. In de praktijk blijkt slechts een fractie van de consumenten dat ook daadwerkelijk te doen. Dit blijkt uit het Nationaal Duurzaamheidsonderzoek.

Het Nationaal Duurzaamheidsonderzoek is door ‘1.000.000 druppels’ gehouden om te monitoren hoe Nederlanders denken over duurzaamheid en welke acties ze hieraan verbinden. Sander Haas namens : ‘We zien dat vrijwel iedereen duurzaamheid belangrijk vindt. Men is er dus van overtuigd dat we op een fatsoenlijke manier met mens en milieu om moeten gaan. Maar het naar de praktijk brengen hiervan zorgt voor problemen.

1.000.000 druppels is een duurzaamheidsproject dat zichzelf als doel heeft gesteld een miljoen mensen bewuster te maken van hun eigen bijdrage aan duurzaamheid. Om dit doel te bereiken krijgen de deelnemers elke week een duurzame tip toegestuurd, de Druppel van de Week. Eén persoon die zo’n duurzame tip toepast kan worden gezien als een druppel op een gloeiende plaat.

1.000.000 druppels is een initiatief van schoonmaakorganisatie Asito, die dit project ziet als een volgende stap in duurzaamheid door bedrijven en andere organisaties. Inmiddels zijn 500 organisaties aangesloten als partner. Deelname is gratis.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie