De impact van TV 2.0 op het vak

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vanmorgen was, in de vorm van een ontbijtsessie, een congres over de toekomst van adverteren op de televisie. Locatie was de te Amsterdam. Aan het woord kwamen Algemeen directeur van " title="">Advance, Frans de Vries en Willem Brom van Producties.

Het Advance van De Vries, bekend van , trapte af met een verhaal over de verjaardagsalert. Hij had dit platform deels in opdracht van gecreëerd. Gebruikers kunnen via email een database van dierbaren opbouwen. De database verstuurt een alert zodra er iemand jarig. Vervolgens kan men het feestvarken een kaartje sturen en tegelijk suggesties voor cadeaus zien.
Het verhaal was zeer duidelijk al vond ik het weinig innovatief. Zijn beoogde ' interactieve relatie' met de consument werd dan ook onder vuur genomen door het kritische publiek.

Na een lekker broodje nam Willem Brom het stokje over om over branded televisieformats te praten. Zijn productiebureau Park Lane, een initiatief van Beau van Erven Dorens, bedenkt in samenwerking met creatieven van diverse bureaus spannende televisieformats. Hierbij gaan ze uit van een bestaand campagnethema, propositie of concept. Een voorbeeld was, naar aanleiding van Tempo Team reclame 'het waren twee fantastische dagen', een televisieformats waarin twee deelnemers een dag een gamma moeten runnen. Ook met het Samsung regeltje 'Imagine someone hands you a phone'? hadden ze al een mooie pilot gemaakt.

Ik vond met name het verhaal van Park Lane erg interessant. Televisie is nog lang niet dood. Er wordt echter veelal slecht gebruik gemaakt van het medium. Branding in series is vaak om te janken. "Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door?" zegt helemaal niets over een product (enkele uitzonderingen daar gelaten). Leuk was dat creativiteit toch overheerste. Het concept kan vervolgens weer vertaald worden naar traditionele, nieuwe of klassieke media. Zelfs weer naar de TV!!!

Over Re:set:
De is een cyclus van innovatie prikkelende evenementen gestart, onder de naam Re:set. Doel: de kracht van creativiteit tonen, de winst van "over de grenzen" heen kijken, de mentale verfrissing en de wake-up call die uitgaat van andere mensen en andere branches, zodat er nieuwe ruimte komt voor innovatie en creativiteit.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie