De Propositiewinkel als marketingtool

Een heel mooi recent voorbeeld van een propositiewinkel is de Curve-ID winkel die Levi's een paar maanden in de Kalverstraat in Amsterdam exploiteerde. Om mensen kennis te laten maken met hun nieuwste propositie, de Curvi-ID, werd een complete winkel tijdelijk neergezet waar enkel die nieuwe spijkerbroeken te koop waren en zodoende werd de aandacht erg gezet op die propositie. Een mooi voorbeeld van branding en storemarketing.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Overigens zien we ook propositiewinkels die wél permanent gevestigd zijn.

De propositiewinkel met veelal een heel beperkt assortiment s een extentie van querilla en pop-up stores die we al enige jaren in het winkelbeeld zien en welke een ruimer assortiment voeren. Dit zijn winkels, veelal ook van merkfabrikanten, die voor enige maanden in een winkelstraat gevestigd worden en de aldaar shoppende consumenten wil attenderen op de komst van nieuwe winkels, collecties of anderzijds.

Propositiewinkels zijn een welkome "gast" voor vastgoedeigenaren. Door de recessie staan er beduidend meer winkelpanden (langer) leeg.Propositiewinkels brengen niet alleen huur maar voorkomen ook vandalisme en verpaupering van winkelstraten.
Propositiewinkels vormen daarmee een aansprekende nieuwe loot van marketingcommunicatie. De verwachting daarbij is dat er snel propositiebekendheid opgebouwd wordt en het zal het imago zeker ook ten goede komen. Omzet zal er ook gescoord worden, maar dat is niet de belangrijkste driver.
Een mooie nieuwe trend die zeker gaat groeien de komende jaren.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie