De tijd van de komkommer komt nog

'Wat de boer niet kent, dat vreet hij niet.' Deze boerenwijsheid geldt steeds minder ook voor consumenten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De openheid naar vruchten- en groentenvarianten die afwijken van het gangbare wordt groter. Vooral als ze eco/bio zijn of lijken.

Nederlandse telers gaan daar op inspringen.

Binnen vijf tot tien jaar is de markt rijp voor komkommersoorten uit Vietnam, Mexico en de Himalaya. Dat blijkt uit de , uitgevoerd door Wageningen UR Glastuinbouw uit Bleiswijk in samenwerking met onder andere Enza Zaden en Buro AZ.

De marktvraag naar biologische komkommers is groeiende. Er lijkt zeker aankoopbereidheid te zijn voor komkommers die afwijken van de traditionele komkommer. Formaat, kleur en structuur en natuurlijk smaak verdienen nog wel aandacht in de communicatie richting de consument.

Voor de commerciële teelt moeten specifieke teelt- en of producteigenschappen worden verbeterd.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie