Doel heiligt de middelen?

Hoe bereik je wat extra gratis publiciteit? Je schopt in je reclame-uiting tegen het zere been van een ander. Die gaat dan naar de Reclame Code Commissie of nog liever de rechter, en succes is gegarandeerd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Q-Music haalt nu deze communicatieve oude koe uit de sloot met Ruud de Wild. Die lijkt in reclames op Christus (afgebeeld als 'Heilig Hart').

Of in deze casus er nu wel of niet mensen onnodig gekwetst zijn, vind ik minder interessant. Wat ik wel belangrijk vind, is dat bureaus en adverteerders elkaar moeten uitdagen creatiever te zijn dan keer op keer hetzelfde trucje uit te halen.

De Reclame Code Commissie zou hier zelf ook een rol in kunnen spelen. Zij zouden een manier moeten vinden om niet steeds voor dit karretje gespannen te worden. Zie ook een eerder blog uit 2006 hierover: .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie