Einde voor Grafisch Weekblad

Het Grafisch Weekblad (GW) stopt ermee. Het laatste nummer verscheen vorige week, meldde uitgever RAI Langfords vrijdag.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Eigenaar Amsterdam RAI is bezig met een reorganisatie van RAI Langfords. De uitgeverij wordt ontmanteld en het grootste deel van de titels wordt verkocht. RAI kwam tot deze beslissing nadat er deze zomer fraude aan het licht was gekomen, waarbij de financiën van RAI Langfords rooskleuriger werden voorgesteld dan ze in werkelijkheid waren.

Het GW heeft achttien jaar bestaan. Vanaf 1994 als ‘het Grafisch Weekblad’ en sinds 2007 onder de naam ‘GW’. De laatste jaren kreeg het brancheblad voor de grafische industrie het niet meer voor elkaar om rendabel te worden. Het is een trend die de redactie van het blad ook bij de grafische bedrijven zag. ‘Hoewel de wereld vandaag niet is vergaan, nemen wij afscheid van een wereldje waarin we ons thuis voelen, hoewel we de afgelopen jaren wel erg vaak over faillissementen en doorstarts hebben moeten schrijven. Dat maakte het er allemaal niet leuker op’, schrijft de redactie op de site. Volgens het GW houdt Europa nu nog maar twee weekbladen voor de grafische industrie over: ‘Deutscher Drucker’ en ‘Printweek’.

Bron: Villamedia

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie