Premium

FD schrijft scoop toe aan ‘fout van PR-bureau’, maar verwijdert dit uit artikel

Het FD heeft een zinsnede waarin het een scoop toeschrijft aan ‘een vergissing van een pr-bureau&; achteraf uit het artikel verwijderd.

De financiële krant dat Bpost een nieuwe poging doet om PostNL  over te nemen. Dat zou blijken uit een vertrouwelijk document in handen van Het Financieele Dagblad. De krant schrijft dat dit &;door een vergissing van een PR-bureau&; in zijn handen is gekomen. 

Misschien ingestoken

Een dag later is de zinssnede uit het artikel verdwenen. De redactie van de krant is er niet meer zo zeker van of de informatie over de overnameplannen wel door een fout bij het FD terecht is gekomen. ‘We weten niet of het per ongeluk is gebeurd’, aldus FD-redacteur Gijs den Brinker. ‘Het kan ingestoken zijn. Dat zou overigens wel erg bijzonder zijn.’

PostNL liet weten &;onaangenaam verrast&; te zijn door het bericht. Uit de reactie van Bpost is op te maken dat er geen opzet in het spel is. In een meldt de onderneming dat ze verrast is door het ‘onopzettelijk lek van een intern en vertrouwelijk werkdocument’ en dit betreurt.

Lippen op elkaar

Welk bureau voor het lek heeft gezorgd, wordt overigens niet duidelijk. Gijs den Brinker van het FD wil de naam niet prijsgeven, en ook woordvoerster Barbara Van Speybroeck van Bpost houdt de naam ervan voor zich:

‘Wij gaan er nu niets over kunnen zeggen. Het gaat over een fout van een extern adviesbureau in Nederland, een lobbykantoor. Die naam kan ik niet met u delen, maar zij hebben geheel onopzettelijk het lek veroorzaakt.’ 

Fotocredits: ANP - de Waal, Remko

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie