Foodmarketeer vergeet zich op millennial te richten

Merken in de eet- en drinkindustrie focussen te weinig op millennials.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Foodmarketeers slagen er niet in om zich op een zinvolle manier te richten op millennials, blijkt uit een poll met 18- tot 29-jarigen. Uit onderzoek blijkt dat marketeers de waarde van marketing aan millennials over het hoofd zien. Slechts 11% van de duizend ondervraagden voelt zich alsof foodmarketing op hen is gericht.

Sociale media voor recepten
Dit ondanks het feit dat 47% van de mensen tussen 18 en 29 social media als belangrijke inspiratiebron zien voor recepten. Ook delen millennials gemiddeld drie keer per week foto&;s van eten op social media dankzij het &;instagram effect&;.

Impact van packaging
Volgens het onderzoek hebben jonge consumenten sterkere behoefte om nieuwe dingen te proberen en te experimenteren dan hun oudere tegenhangers. Ook is de kans dat ze zich aangetrokken voelen tot berichten over nieuwe producten twee keer zo groot als bij hun ouders, maar ze geven wel aan dat aantrekkelijke packaging de impact op hun aankoopbeslissingen aanzienlijk kan beïnvloeden.

Bron: Marketingmagazine

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie