Greenpeace pakt Procter & Gamble aan om palmolie

De milieuorganisatie kaapt de Bedankt Mam-campagne van P&G om te protesteren tegen het gebruik van palmolie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Greenpeace richt zijn pijlen op Procter & Gamble. Het wil dat het concern het gebruik van palmolie in zijn producten stopzet. Het bracht een zogeheten Spoof uit, geïnspireerd op de Bedankt Mam-commercials van P&G zelf. Ook hing het banieren aan het hoofdkantoor van P&G in Ohio en bezette het hoofdkantoor van Saatchi & Saatchi in Londen. Dit reclamebureau doet onder meer de promotie van Head & Shoulders, een van de merken waarin de palmolie zit.

Greenpeace deed een jaar lang onderzoek naar de effect van de leveranciers op het regenwoud in Borneo. De milieuorganisatie stelt in zijn rapportage dat de Amerikaanse multinational  palmolie voor zijn producten aankoopt bij bedrijven die verantwoordelijk zijn voor de grootschalige ontbossing van regenwouden. Daardoor zou de natuurlijke habitat van de met uitsterven bedreigde orang-oetans en Sumatraanse tijgers worden vernietigd.

‘Neem een kijkje achter het douchegordijn’, aldus Greenpeace. ‘Elke keer wanneer je van P&C shampoo koopt, word je betrokken bij een milieuschandaal.’

;s Thank You Mom? Find out the hidden truth. (Greenpeace)

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie