GroupDeal lanceert social shopping

Onder de naam GroupDeal wordt opnieuw een poging gedaan met co-shopping. Deze keer op lokaal niveau.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Overigens gebruikt het woord co-shopping zelf niet. De site afficheert zich zelf als een social shopping platform dat bij bedrijven de laagste prijzen voor produkten en diensten bemiddelt. De eerste actie begint vandaag. Als meer dan vijftig consumenten besluiten om via de site een Botox-behandeling te kopen, halveert de prijs van €200 naar €100. Het landelijke initiatief voor ‘collective buying’ start in Amsterdam en biedt binnenkort ook voordeel in Rotterdam, Utrecht en Den Haag.

De deals hebben een tijdelijk karakter en worden gepromoot via social mediakanalen als Twitter, Facebook en Hyves. De aanbiedingen van de komende maand staan in het teken van de naderende zomer en Moederdag.

GroupDeal is opgericht door Paul Montagne, Bas Wijnen en Sander Schoneville. Montagne kreeg in Nederland bekendheid na de verkoop van het Engelse bedrijf GetMeIn Ltd, waarvan hij mede-eigenaar was. Het hoofdkantoor van GroupDeal staat in Amsterdam waar vijf mensen werken.

Co-shopping was tien jaar geleden een met hoge verwachtingen omhangen fenomeen. De meest bekende voortrekker was Letsbuyit. Het bedrijf introduceerde tien jaar geleden het idee dat consumenten op internet hun inkoopkracht konden combineren. Het bedrijfsmodel bleek echter niet te werken. Tegenwoordig gaat 'dotplof' Letsbuyit door het leven als waar consumenten tips en ervaringen kunnen uitwisselen en recensies kunnen lezen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie