Hudson's Bay gaat goedkopere merken verkopen om van duur imago af te komen

De keten gaat echter niet op de schop, zegt de directeur marketing en inkoop.

Warenhuisketen Hudson's Bay wil van het imago 'duur' af en gaat goedkopere merken in de winkels opnemen. Dat zegt directeur marketing en inkoop Edo Beukema van de Canadese winkelketen in Het Financieele Dagblad.

Beukema geeft aan dat de retailer van consumenten te horen heeft gekregen dat ze de prijzen in de winkels vaak te hoog vinden.

‘We missen merken met lagere aanvangsprijzen. Dat is een van de dingen die we vanaf januari gaan veranderen.'

Dit betekent niet dat Hudson's Bay het mes gaat zetten in merken die in Nederland vrij onbekend zijn. 'Die merken maken Hudson's Bay wel anders', vertelt Beukema. 'Anders concurreren we alleen nog op service en prijs.'

Beukema wil volgens de krant wel  ‘de indruk vermijden dat de hele keten op de schop gaat omdat de winkels te weinig kopers trekken.’

De winkels zijn nog maar drie maanden open, maar het lijkt niet erg druk in de winkels en er verschenen verhalen in de media over dat het Canadese moederbedrijf eraan denkt om te stoppen met de Europese activiteiten te stoppen.

Beukema zegt dat hij niet ontevreden is over Hudson’s Bays resultaten in die eerste maanden in Nederland en weet het zeker: 'Wij zijn hier over drie jaar nog.’

Marketing aanpassen

De retailer werkt niet alleen aan de prijsperceptie, maar past ook de marketing aan. Er werd eerst vooral ingezet op digitale marketing, maar Hudson’s Bay beseft dat het ook in krant moet adverteren om klanten te trekken. 

De winkel wilde in eerste instantie dat de restaurants van La Place, die in de winkels zitten. hun aanbod met servies van Hudson's Bay zouden serveren, maar is inmiddels van gedachten veranderd.

De retailer bekijkt per winkel wat er veranderd moet worden. Dat kan zijn meer ruimte voor het restaurant of nieuwe concepten cosmetica die ana het assortiment worden toegevoegd. Het FD schrijft dat Hudson's Bay veel merken ondergoed heeft, maar merkte dat klanten vooral vroegen om de Sloggi-slips. Beukema: 'Zo moet je aan de knoppen blijven draaien'.

Beukema geeft aan dat er 200.000 klanten lid zijn geworden van het loyaliteitsprogramma Club Hudson’s Bay’, dat er voldoende winkelbezoek is en klanten terugkomen.

Bron: Het Financieele Dagblad

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie