Introductie Ziggo een feit

De introductiecampagne voor het nieuwe merk Ziggo is van start gegaan. Een merk dat zich vanaf dag één marktleider mag noemen; hoewel de officiële introductie van het nieuwe merk even op zich liet wachten, is het bedrijf al op 1 februari 2007 ontstaan uit een fusie van @Home, Casema en Multikabel.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

TV-commercial
Op televisie is inmiddels de te zien; een opvallend lange en rustige commercial van wel twee minuten! Desondanks, of misschien wel juist om die reden, is het een prettig spotje om te bekijken.

Het tempo ligt laag, de begeleidende muziek is prettig. Er is niets schreeuwerigs aan. Een oudere man loopt rustig en nieuwsgierig rond te kijken.

Hij geeft zijn ogen de kost, knoopt gesprekjes aan en knikt vriendelijk-begrijpend naar een brabbelende peuter. Ziggo luistert naar haar klanten, is de impliciete boodschap. Zelfs als de klant wartaal spreekt, blijkbaar.

Mailing
Nu we het toch over de klanten hebben: die hebben inmiddels een brief ontvangen om de nieuwe merknaam te introduceren. Ik ben een van die klanten. Een rommelige mailing vind ik het; zodra ik de brief uit de envelop haal, dwarrelen een A5-foldertje en drie stickertjes naast me op de grond.

Een leuke gimmick is, dat de brief van Casema een dubbele bodem heeft; peuter je het hoekje volgens de instructie los, dan kun je het papier scheiden en zie je nog een brief eronder, op Ziggo-briefpapier. Dit merkte ik overigens pas na een paar dagen op, omdat ik de laatste zin in de brief te diagonaal had gelezen.

Als je ze eenmaal weer bijeengeraapt hebt, dan zijn de stickers best handig. Hierop tref je alle relevante contactgegevens van Ziggo aan.

Het belangrijkste nadeel van de brief is echter, dat mijn belangrijkste vraag niet beantwoord wordt: wat gebeurt er straks met mijn e-mailadres, nu de naam Casema is geschrapt? Ronduit vreemd is het, dat het thema van de tv-commercial niet prominent terugkomt in de mailing. Het duurde even voordat ik de koppeling legde. Een gemiste kans. Een consequent doorgevoerde multimediale campagne blijft lastig, blijkbaar.

Online
Ziggo zet er vaart achter; type ik het adres van Casema in, dan kom ik op de terecht. Goed dat ik de moeite had genomen, de mailing te bekijken, anders had ik er niets van begrepen. Temeer omdat Ziggo op de homepage direct overgaat tot de orde van de dag.

Dat gezegd hebbende moet ik toegeven dat de site lekker fris oogt. Niet te druk, wel overzichtelijk. En met een vriendelijk zoekhulpje, Tess.

Er is ook nog een site die bij de introductiecampagne hoort. Jammer dat ik die pas na enig zoeken vond. Hier kun je ook de tv-commercial bekijken.

Ziggo bekent kleur
Verder valt op, dat Ziggo met kleur speelt; groen in de mailing, blauw op de introductiewebsite, paars op de corporate website, en wederom groen op de zakelijke website.

Marktleider
Ziggo heeft 3,3 miljoen kabelabonnees, 900.000 digitale tv-abonnees, 1,4 miljoen breedband internetklanten en 750.000 telefonie-aansluitingen, staat te lezen op de nieuwe corporate site van Ziggo. Het bedrijf is eigendom van de private equity firma's Warburg Pincus en Cinven.



Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie