Kerstman heeft meer poen dan Sint

Nederlanders geven online rond kerst meer uit dan voor Sinterklaas.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Nederlandse consument blijkt in de week voor Kerstmis gemiddeld 92 euro per online bestelling neer te tellen. Het gemiddelde bestelbedrag in webshops is in de aanloop naar Sinterklaas zo’n 70 euro. Dat blijkt uit cijfers van online advertentienetwerk Zanox. Het deed onder zijn klanten als Zalando, De Bijenkorf, KPN en T-Mobile.

Voor Sinterklaas worden er meer webaankopen gedaan, maar voor kerst wordt er meer geld uitgegeven.

50 procent
Webwinkels zien hun klanten rond Kerstmis maar liefst 50 procent meer uitgeven dan in een reguliere week. Rond de intocht van Sinterklaas – het moment waarop mensen de meeste cadeaus kopen – is dat 14 procent meer dan normaal.

De gemiddelde aankoopbedragen zijn gebaseerd op gegevens uit 2012. Eerder maakte belangenorganisatie Thuiswinkel.org bekend dat de bestedingen per cadeau in 2013 naar verwachting nog iets hoger liggen. Online winkeliers die bij de belangenvereniging zijn aangesloten verwachten 47 procent extra omzet uit Sinterklaasaankopen. In 2012 lag die verwachte extra omzet op 42 procent.

Winkelstraat
De voorkeuren die Sinterklaas en de Kerstman op internet laten zien, komen overeen met die in de winkelstraat, aldus Zanox. Alleen wordt er in de winkelstraten in het weekend geshopt, en online vooral doordeweeks.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie