KLM verloot ruimtereis

Samen met RAPP lanceert DDB & Tribal Amsterdam vandaag KLM SPACE, een campagne die deelnemers de kans biedt om een ruimtereis te winnen aan boord van de SXC Lynx.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Op 22 april zal een ballon worden gelanceerd vanuit de Nevada Desert in de Verenigde Staten. De ballon bevat camera’s en een GPS-tracker die data zal doorgeven aan waar de reis van de ballon live gevolgd kan worden. Zodra de ballon de dampkring verlaat zal hij uitzetten en uiteindelijk knappen.

Op de website, die vanaf vandaag live is, kunnen mensen voorspellen waar de ballon zal knappen, door hun plaats in de ruimte op te eisen voordat de ballon gelanceerd wordt. De deelnemer met de beste voorspelling wint een reis naar de ruimte.

Tusen 10 april en 22 april kunnen wannabe-astronauten hun voorspellingen doen. Daarnaast kunnen ze hun kansen vergroten door vrienden te vragen om hen te steunen, die door dat te doen op hun beurt ook weer meer kans maken. Tijdens de vlucht van de ballon geeft de website real time informatie over de exacte plaats van de ballon, zodat deelnemers de voortgang op de voet kunnen volgen.

RAPP en DDB & Tribal Amsterdam hebben niet alleen een site voor desktop computers gecreeerd, maar ook aparte versies voor tablets en mobiele telefoon.

Campagnenaam: 'KLM SPACE: Claim Your Place in Space'
Bureau: RAPP/DDB & Tribal Amsterdam
Creative director: Bram Holzapfel
Productiebedrijf: MediaMonks

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie