Mobiele web zorgt voor groei SEM

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De opkomst van het mobiele web draagt bij aan verdere groei van zoekmachine marketing, aldus.

Met de snelle opkomst van tablet pc's en geavanceerde smarphones wordt het internet steeds meer mobiel, locaal en sociaal. Kranten, social websites en ook winkels komen met eigen mobiele applicaties. De verwachting is dat zoekmachine marketing daardoor de komende vijf jaar met 20%-30% zal groeien. Dat blijkt uit een zojuist gepubliceerde whitepaper van zoekmachine marketing bureau Indenty.
Google blijft de belangrijkse zoekmachine, concurrerende zoekmachines zullen de nichemarkten opzoeken of zich focussen op punten waarin Google minder resultaat biedt. Bing bijvoorbeeld richt zich op het sociale web, andere tonen alleen gekwalificeerde websites zonder spamresultaten. Het doel van seo verschuift voor steeds meer organisaties van enkel ‘bovenaan staan in Google’ naar het gericht bereiken van de doelgroep en het aantrekken van business.
Local search wint daarbij aan invloed. Juist bij MKB organisaties liggen veel kansen om dit potentieel te benutten, stelt Identity. Er komt steeds meer internetverkeer van smartphones en tablets. Daarom is er ook een groeiend potentieel voor seo gericht op mobiel internet.

Om websites beter onder de aandacht te brengen bij doelgroepen kunnen webmasters gebruik maken van technieken zoals microformats en rdfa. Hiermee kunnen ze ‘betekenis’ aan woorden toevoegen die begrijpelijk zijn voor zoekmachines. Omdat overheden nationaal en op Europees niveau al werken aan striktere regelgeving, is het echter niet ondenkbaar dat sommige gegevens straks niet mogen worden gebruikt ten behoeve van advertising.

De volledige whitepaper Trendanalyse Zoekmachine Marketing 2011 is te downloaden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie