Premium

Plan Nederland brengt hongersnood onder aandacht met #trendingEthiopie

Met deze nieuwe campagne lift het goede doel mee op de dagelijkse stroom van informatie om een groot publiek te bereiken.

Volgens Plan Nederland heerst in Ethiopië de ergste droogte in 30 jaar en hebben miljoenen mensen hulp nodig. Het goede doel vraagt de hulp van foodlovers, sneakerheads, fitgirls en andere actieve social mediagebruikers.  

Hoe trek je aandacht voor een stille ramp?

Met de campagne maakt Plan Nederland gebruik van hashtags van bestaande trending topics, zoals , en , waardoor een groot publiek kan worden gebruikt. De campagne wordt verspreid via Facebook, Twitter, Instagram en geprinte advertenties.

De campagne loopt tot 31 augustus 2016 en de eerste 1300 sms’jes zijn al binnen. 

Advertentie
advertisement
premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie