Red onze retail!

De retailexperts rollen weer over elkaar heen deze dagen. De messen zijn geslepen. Het wordt allemaal niks.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Hollandse retail gaat de bietenbrug op. Met de vlaggenschepen Hema en V&D voorop. Ten onder in het gevecht tegen de wereldwijze online reuzen.

Wat dat betreft passen onze retail experts in een mooie Hollandse traditie: de expert als zeurkous en zwartkijker.

Natuurlijk heeft de Nederlandse retailer het lastig, maar dat wil niet zeggen dat er geen oplossingen zijn. 

De uitdaging voor de retail ligt erin de eigen unieke kracht te leren kennen en de snel veranderende behoeften van mensen echt te durven ontdekken.

En eerlijk voor de spiegel vragen te beantwoorden als: waar zijn wij nou echt ongelooflijk goed in en waar willen wij elke dag nog beter in worden.

Natuurlijk zijn genoeg landgenoten op zoek naar de laagste prijs en de beste deals. Maar meer nog zoeken wij naar retailers met een aantrekkelijk en optimistisch verhaal.

Geen allemans vrienden maar merken die ergens bijzonder in willen zijn en zich daar over uit willen spreken. Die ons 24/7 op een leuke manier inspireren met verrassende producten, met vriendelijke service en kennis van zaken, een inspirerende op elkaar afgestemde on- en offline shop omgeving, en tot slot een inspirerende manier van communiceren.

Want de reclame van veel Nederlandse retailers is in het algemeen ver onder de maat. Als ze überhaupt al communiceren…. Visieloos, inspiratieloos en letterlijk en figuurlijk goedkoop. Is het dan gek dat de consument zijn heil ergens anders zoekt?

Gelukkig zijn o.a. Rituals, Jumbo, Coolblue, Scotch&Soda en Hunkemöller inspirerende voorbeelden van retailers die het ondanks alle economische sombermansverhalen goed doen en elk jaar hard door groeien.

Dat de Nederlandse retail experts er al vaker naast hebben gezeten bewijst de recente historie. Wehkamp was door de deskundigen al vele malen afgeschreven.

Laten wij hopen dat de geschiedenis zich herhaalt.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie