Talpa en RTL roepen Ali B. op het matje

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Talpa, producent van The Voice of Holland, en RTL Nederland hebben een brief gestuurd aan Ali B. – gezicht van T-mobile – waarin hem is verzocht rekening te houden met de sponsor van TVOH, Vodafone. In een inhaker van Etcetera rond de start van The Voice vorige week vroeg Ali B. aan de mobiele provider om jurylid te mogen zijn.

Laura Wichers, communicatieadviseur van RTL Nederland: ‘De commercial is niet uitgezonden in de blokken rond The Voice, die zijn exclusief voor Vodafone. Het was een inhaker, een kortlopende campagne die nu niet meer bij ons loopt. Ik verwacht ook niet dat ze ‘m nog een keer zullen aanbieden; de commercial speelde echt in op de start van The Voice. Of we ‘m de volgende keer zullen weigeren? We hebben altijd het recht dat te doen.

‘Waarom we de spot überhaupt hebben uitgezonden? Nogmaals, hij is niet direct rond The Voice uitgezonden, en ik weet niet of wij iedere spot van tevoren zien. Maar daarvoor moet je bij Talpa zijn, die een contract met Ali B. heeft. Ik weet niet wat zij hebben afgesproken.’

Thomas Notermans, woordvoerder van Talpa: ‘Wij wisten het niet. Daarom hebben wij én RTL een brief gestuurd naar het management van Ali B. om hem toe te spreken, en hem te vragen dit soort dingen voortaan van tevoren aan ons te melden en de inhaker van zijn privékanalen te verwijderen – dat is inmiddels gebeurd.

‘Voor de goede orde: wij hebben de brief niet naar T-mobile gestuurd. Wat de reactie van Ali was? Goed. Het was grappig bedoeld. Niet meer.’

En wat vindt Vodafone eigenlijk? Annelies Valk, marketing pr manager Vodafone: ‘Wij hebben geen overeenkomst met Ali B. en hebben onze concurrent dus ook niet aangesproken op deze commercial. De brief waar naar verwezen wordt is niet door ons verstuurd, wij vinden de commercial zelfs een grappige inhaker.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie