Unilever misleidt 'met zonder' e-nummers?

Unilever wordt door een voormalig personeelslid juridisch aangepakt omdat reclame maken vóór het ontbreken van kunstmatige geur- en smaakstoffen (de zgn. E-nummers) misleidend zou zijn.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

E-nummers, kunstmatige geur- en smaakstoffen, zijn een gemeen goed in onze voeding. Het oog wil namelijk ook wat en waarom de dingen niet lekkerder maken als dat makkelijk kan?
E-nummers maken bovendien ons eten hier en daar nog gezonder ook. Suiker kan erg goed vervangen worden door .

En dat terwijl E-nummers volstrekt zijn!

Veel mensen vertrouwen dat echter niet helemaal. Of En daarom zijn er fabrikanten die hun waren aanprijzen als die (nog of weer) ' natuurlijk' zijn. Unilever werkt daar nu hard aan. Een aantal worsten en soepen bevatten geen E-nummers meer.

Daar reclame voor maken gaat microbioloog, Pieter ter Steeg te ver. Hij vraagt de Reclame Code Commissie hier een stokje voor te steken.

dat Unilever in misleidend is. 'Ze suggereren dat er iets mis is met E-nummers', zegt hij. 'In werkelijkheid zijn die stoffen volkomen veilig. Diverse hoogleraren hebben dat bevestigd, net als het Voedingscentrum en de Voedsel- en Warenautoriteit."

Overigens was Ter Steeg ooit werkzaam op R&D bij Unilever.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie