Daihatsu vertrekt uit Europa

Het Japanse automerk Daihatsu verlaat eind volgend jaar de Europese markt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat is zojuist bekend gemaakt op . Het vertrek van het automerk is inmiddels bevestigd door de Duitse en Belgische importeur.
Op dit moment worden de dealers op de hoogte gesteld door de Daihatsu-importeur, zo meldt Automotive. De tegenvallende verkopen zijn mede-debet aan het besluit. Daihatsu (dat voor 51% eigendom is van Toyota) verkocht vorig jaar slechts 2.029 auto's, terwijl het merk in 2009 nog 4.168 kopers wist te vinden. De Nederlandse importeur is niet bereikbaar voor commentaar. Wel volgt er vanmiddag een verklaring.

Het assortiment van Daihatsu is in 2010 gekrompen van zes naar drie modellen. Eind vorig jaar maakte Daihatsu bekend te stoppen met de verkoop van de Trevis in Nederland. Eerder dat jaar werd al afscheid genomen van de Copen en Materia.

Het Daihatsu account was sinds 2008 ondergebracht bij , dat is gespecialiseerd in de reclame voor de doelgroep vrouwen. Daihatsu wordt voor 60% gekocht door vrouwen.In samenwerking met de fabrikant ontwikkelde het bureau een die er vooral op gericht is om vooroordelen ten aanzien van het merk (Koreaans, onveilig, onbetrouwbaar) weg te nemen .Naast vijf tv commercials ontwikkelde Bosley een serie radiocommercials, 9 online commercials die via behavioral targeting ingezet worden en printadvertenties. In lijn met de campagne ontwikkelde Bosley ook de compleet .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie