Dit zijn de ‘new machine rules’ van 2018

It’s time to Focus on the Future. Op basis van interviews met meer dan 250 adverteerders wereldwijd bespreken we de grootste trends die jij moet beheersen om voorbereid te zijn op The New Machine Rules. Een van de auteurs is onze Head of Strategy Reynder Bruyns.

Het jaar 2018 is en wordt zonder twijfel een opwindend jaar voor marketeers. Merken moeten ernaar streven waarde toe te voegen voor de consument bij elke stap van de reis, een solide kennis van technologie op te bouwen en te blijven experimenteren om relevant te blijven in een snel veranderende omgeving die constante innovatie vereist. Natuurlijk komen er nieuwe klanten met nieuwe uitdagingen die marketeers moeten aanpakken, vooral vanuit een organisatorisch oogpunt. Bij iProspect zijn we echter overtuigd dat de kansen zwaarder wegen dan de uitdagingen en zijn we er trots op samen te werken met enkele van de meest innovatieve merken om te pionieren in de toekomst van marketing. 

De verwachtingseconomie, waarbij de consument verwacht op ieder moment bediend te worden is nu! Deze ontwikkeling wordt omarmd door grote spelers als Google, Facebook, Amazon en Alibaba. Dit maakt de uitdaging voor merken nog groter om een rol te spelen in de ‘customer journey’ inachtneming van het grotere bewustzijn van dataprivacy en gevaren rondom brand safety.

Ontwikkelingen als ‘voice search’, introductie van digitale assistenten en artificial intelligence en machine learning bieden nieuwe mogelijkheden om als merk een toegevoegde waarde te claimen in de verwachtingseconomie.

Deze Future Focus 2018 schetst een beeld van de ontwikkelingen geïllustreerd met relevante cases om praktische mogelijkheden te bieden in de uitdagingen voor 2018.

In samenwerking met al onze iProspect collega’s wereldwijd hebben wij met veel zorg samengewerkt aan een whitepaper. Hoewel wellicht niet alle beschreven ontwikkelingen nu direct invloed hebben in Nederland, kan dit sneller het geval zijn dan verwacht.

Future Focus 2018: The New Machine Rules - Samenvatting (Nederlands)
Future Focus 2018: The New Machine Rules– Volledige rapport inclusief cases (Engels)

 

Digital performance bureau iProspect is onderdeel van Dentsu Aegis Network Netherlands (DAN). DAN is één van de grootste internationale netwerken van media-, marketing- en communicatiebureaus. We helpen klanten relaties op te bouwen met de doelgroep door efficiënte inzet van data, media, creatie en technologie. Gezamenlijk werken we aan de beste geïntegreerde merk-, media- en digitale communicatieoplossingen. Dit doen we voor lokale én internationale klanten.

Met een gespecialiseerd aanbod dat alle aspecten van het digitale spectrum beslaat, is Dentsu Aegis Network de nummer 1 in digital in Nederland.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →