Persgroep test 'Spotify' eigen nieuwsmerken

De nieuwe dienst 'Topics' is bedoeld als digitale aanvulling op een abonnement op een titel van de uitgever.

Dit voorjaar komt de Persgroep met een nieuw digitale platform dat abonnees toegang geeft tot alle artikelen van zijn nieuwsmerken, met de mogelijkheid zelf te selecteren op onderwerpen en thema’s. De lezer kan dus zelf playlists samenstellen over een specifiek onderwerp. De abonnee kan ook de Topics-redactie playlists laten samenstellen. 

Anders dan digitale kiosken die losse edities en losse artikelen aanbieden, biedt Topics abonnees de service om bovenop hun gebruikelijke nieuwsmerk extra content over specifieke onderwerpen en interessegebieden te vergaren, aldus de Persgroep.

Topics bevindt zich op dit moment in de testfase. Vanaf 1 februari gaat een geselecteerd aantal abonnees deelnemen aan een test ter optimalisatie en gebruiksvriendelijkheid. Later dit jaar moet de service breed gelanceerd worden onder alle Nederlandse en Belgische abonnees.
 
Topics is bedoeld als digitale aanvulling op een abonnement op een titel van de Persgroep. Deelnemende nieuwsmerken zijn AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, de Gelderlander, de Stentor, Twentsche Courant Tubantia, BN deStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, Het Laatste Nieuws en De Morgen.
 
In een later stadium zouden ook de tijdschrifttitels die de Persgroep nu in het portfolio heeft kunnen aansluiten.

De Persgroep kwam vorig jaar met , waarmee een redactie dagelijks - tegen betaling - artikelen samenstelt. Dat is volgens Willem-Albert Bol, Manager Marketing Advertising van de Persgroep Nederland iets anders dan Topics. &;Wij positioneren Topics voor abonnees die op specifieke onderwerpen meer willen. Paper is voor niet-abonnees die de artikelen geselecteerd willen hebben.&;

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie