Tracks & Sync Of The Month met Miley Cyrus, Hozier en Khalid

In samenwerking met Universal Music Group deelt Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company iedere maand een selectie van nieuwe muziek.

Aan het begin van iedere maand werpen wij een (terug)blik op een aantal sync-friendly songs die de maand ervoor verschenen dan wel gesynct zijn. Sit back, relax & luister (of kijk) naar onze Tracks of the Month!

"Belief is Gold"

Song: Believer (rerecording)
Artiest: Little Valencia Singers children’s choir (original by Imagine Dragons)
Startdatum: 8 Maart 2023

Belief is Gold

De Spaanse Gymnastiekfederatie presenteert de Wereldkampioenschappen Ritmische Gymnastiek, die van 23 tot 27 augustus in Valencia worden gehouden. Met “Belief is Gold” als achterliggende gedachte, was de track ‘Believer’ van Imagine Dragons de perfecte sync. Het nummer wordt gezongen door een kinderkoor uit Valencia. 
Niet alleen de Spaanse gymnastiekfederatie vond dit de perfecte sync. Het merk Hugo Boss koos voor ‘Believer’ in een reclame met als tagline “Be the Man of Today”. Ook in de reclames van Samsung en Jeep is de track te horen. Al deze reclames hebben één ding met elkaar gemeen: ze willen laten zien dat alles mogelijk is. En dat is precies het gevoel dat Imagine Dragons’ 2017 hitsingle kan overbrengen.

Miley Cyrus - River

Afgelopen maand heeft Miley Cyrus haar achtste album genaamd ‘Endless Summer Vacation’ uitgebracht. Het album bestaat uit 2 delen: AM en PM. De eerste single ‘Flowers’, uit het AM gedeelte, is waarschijnlijk aan niemand voorbij gegaan. Het werd gezien als reactie op het nummer ‘When I Was Your Man’ van Bruno Mars en heeft vijf opeenvolgende weken op nummer 1 gestaan. ‘River’ is de tweede single van Miley’s nieuwe album en trapt met een ruigere en mysterieuze sound het ‘PM’ gedeelte af. 

Aangezien Cyrus een van de invloedrijkste personen in de entertainmentindustrie is, is haar muziek een populaire keuze in de reclamewereld. Zo heeft ze de bespoke muziek voor Gucci en voor de Superbowl reclame van T-Mobile ingezongen. 

Kernwoorden: up-tempo, danceable, pop

Hozier - Eat Your Young

Andrew Hozier-Byrne staat bekend om zijn poëtische teksten met politieke ondertoon waarin hij literaire en mythologische thema’s verwerkt. Zijn nieuwe single ‘Eat Your Young’ is geen uitzondering. Het nummer is gebaseerd op de derde cirkel van Dante’s hel en bespreekt het thema gulzigheid. Zijn unieke sound en betoverende stem verhullen het beladen onderwerp.

Hozier is doorgebroken met zijn single “Take Me To Church” in 2013. Sindsdien is zijn muziek overal. Zo hoorden we zijn doorbraak single in een Beats reclame, ‘Movement’ in een recente Kia reclame en ‘Work Song’ in een promovideo voor de film “The Longest Ride”. Deze zomer staat hij in de AFAS Live! Het concert staat bij ons in ieder geval in de agenda!

Kernwoorden: indie, catchy, melancholisch 

PNAU, Khalid - The Hard Way

Een van Khalid’s favoriete dingen in muziek: een melodie en tekst die elkaar tegenspreken. Nu heeft hij, in samenwerking met het Australische electropop trio PNAU, het nummer ‘The Hard Way’ gemaakt; een feel-good song met een melancholische, bitterzoete tekst die het onmogelijk maakt om niet te bewegen. 

Khalid heeft eerder ook al een aantal dansbare tracks gemaakt die in de wereld van sync populair zijn. Zo is zijn nummer ‘Talk’ te horen in een Apple Music reclame en ‘Love Lies’ in onder andere de film “Love, Simon” en meerdere afleveringen van de serie “Love Island”. 

Kernwoorden: synthpop, 80s vibe, catchy 

Jhené Aiko - calm & patient

Positieve lyrics, zachte instrumentatie en dromerige vocalen. Precies wat je verwacht bij een track genaamd ‘calm & patient’. Deze rustgevende sfeer is kenmerkend voor Jehné Aiko’s muziek. Zo heeft ze in haar laatste album ‘Chilombo’ kristallen klankschalen gebruikt waarvan de trillingen en tonen een helende werking hebben. Iets wat de R&B-muzikant in haar vrije tijd gebruikt om te mediteren. 

In films en series horen we haar tracks al vaker terug, maar in reclames nog niet - wat ons betreft een gemiste kans! De rustgevende sfeer en het gebruik van soundhealing maken haar muziek een mooie kans voor wellness reclames bijvoorbeeld. 

Kernwoorden: dreamy, mellow, uplifting

overons

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →