Tracks & Sync Of The Month met Elton John, Duncan Laurence en Zedd

In samenwerking met Universal Music Group deelt Amp.Amsterdam maandelijks een nieuwe selectie van muziek die recent is uitgekomen.

Aan het begin van iedere maand werpen wij een (terug)blik op een aantal sync-friendly songs die de maand ervoor verschenen dan wel gesynct zijn. Sit back, relax & luister (of kijk) naar onze Tracks of the Month!

Make You Say - Zedd, Maren Morris, BEAUZ

Song: ‘Make You Say’
Artist: Zedd, Maren Morris, BEAUZ
Startdatum: 19 Augustus 2022

Soms is muziek een toevoeging aan een commercial, maar soms is een commercial juist weer een verlenging van de muziek. Zo heeft Maren Morris recentelijk een nieuwe Apple iPad campagne gepost, waarbij het item dat gepromoot wordt - de iPad - gebruikt wordt om een extra dimensie toe te voegen aan het beeld en geluid van de nieuwe single ‘Make You Say’, die ze samen met Zedd en BEAUZ heeft uitgebracht. Op die manier is er sprake van een win-win situatie, waarbij je je af kunt vragen wie wie eigenlijk zou moeten betalen.

 

Duncan Laurence - Electric Life

Sinds zijn wereldwijde doorbraak dankzij het winnen van het Eurovisie Songfestival, is Duncan Laurence niet meer weg te denken uit de Nederlandse muziekindustrie. Alhoewel zijn hitsingle ‘Arcade’ nog steeds met regelmaat viral gaat op platforms als TikTok (400K+ creaties), was de tijd rijp voor nieuwe muziek met een nieuwe sound. In het nummer bezingt Laurence verloren dierbaren, maar weet hij dit kort na de rustige intro om te toveren in een hoopvolle power tune.

Kernwoorden: liefde, power anthem, ballad
 

Broken Bells - Saturdays

Broken Bells, de Amerikaanse indie rockband bestaande uit Brian Burton (Danger Mouse) en James Mercer (The Shins), wordt met regelmaat gesynced in series en films, maar in de wondere wereld van commercials lijkt het duo nog een slag te kunnen slaan. De filmische track ‘Saturdays’ klinkt als een lied dat uitstekend in iedere roadtrip playlist zou passen, of in visuals met een nostalgisch karakter.

Leuk om te weten: met de officiële videoclip van de ‘Good Luck’ single heeft Broken Bells een Clio Award gewonnen voor Music Marketing. De combinatie tussen beeld en geluid hebben ze mannen goed begrepen, dus!

Kernwoorden: road trip, indie rock, 70s
 

Yeah Yeah Yeahs - Burning

De Yeah Yeah Yeahs zijn al meer dan 20 jaar een band, en worden ook al meer dan 20 jaar gesynced in films, series en commercials. Zo zijn ze eerder te horen geweest in campagnes van Adidas, Calvin Klein, Volkswagen en Apple - om maar een paar merken te noemen. De nieuwe single ‘Burning’ bevat verwijzingen naar de tijdloze Frankie Valli and The Four Seasons hit ‘Beggin’ en de officiële visuals zijn een knipoog naar de klassieke musical West Side Story.

Kernwoorden: mysterieus, stoer, duister

 

Elton John, Britney Spears - Hold Me Closer

Last but not least: de iconische Sir Elton John heeft recentelijk zijn ‘Tiny Dancer’ hit in een nieuw jasje gestoken met behulp van de bijna net zo iconische Britney Spears, die hier de achtergrondzang op verzorgt. Nu zijn zowel Elton John als Britney Spears niet onbekend met commercials, zowel via syncs als via (acteer)rollen in de films. Zo stal John vorig jaar met Lil Nas X de show in een geestige Uber Eats commercial, werd zijn levensverhaal afgespeeld in een John Lewis commercial en zullen we Spears nooit vergeten in één van de meest bekeken Pepsi commercials allertijden, waarin zij een rol speelde naast Beyoncé, Pink & Enrique Iglesias.

Kernwoorden: chill, zomer, licht

 

Iedere week een selectie van 6 nieuwe tracks in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor de Amp.Amsterdam Tracks Of The Week mailing. Op zoek naar muziek voor je commercial of film? Neem dan eens een kijkje in UMPG Songs, de database van Universal Music Group.

Over Amp.Amsterdam

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →