Adverteerders betalen bij NRC alleen voor een view die in beeld is

De uitgever introduceert 'above the fold'.

&;Één van de strategische pijlers van NRC is het uitbouwen van de digitale activiteiten. Deze strategie is ook leidend richting adverteerders en heeft geresulteerd in een nieuwe ontwikkeling bij online adverteren&;, zegt commercieel directeur Madelon Hoekstra-Fortuin (foto). &;NRC staat voor kwaliteit. Daarom streven wij ook naar een kwalitatieve manier om online campagnes zo impactvol mogelijk uit te serveren. Sinds dit jaar laden we op nrc.nl de advertenties asynchroon in. Dit houdt in dat een advertentie ‘on-scroll’ laadt, dus pas als de advertentie ook daadwerkelijk zichtbaar is voor de bezoeker van de betreffende pagina. Er worden dus geen impressies below the fold geserveerd, en daardoor ook niet berekend aan de adverteerder. Dit is écht uniek in de markt en dit is waar NRC zich onderscheidt van de rest.”

Resultaten paywall nrc.nl
Op nrc.nl vindt de lezer kwaliteitsjournalistiek; deze content staat sinds oktober 2015 achter een betaalmuur. &;De resultaten van nrc.nl zijn erg bemoedigend, zegt Hoekstra-Fortuin. &;De paywall heeft geen negatief effect op de pageviews, het aantal stukken dat een bezoeker leest ligt hoger en de gemiddelde leesduur is verdubbeld. Het metered model, dat intussen goed is voor 18 procent van onze nieuwe abonnee-instroom, toont dat lezers écht bereid zijn om te betalen voor kwaliteitsnieuws. Hierdoor bieden we de adverteerder – net als op papier – een sterk geëngageerde lezer aan.&;

Geen cpm
Hoekstra-Fortuin dat NRC niet meegaat met het cpm-model dat De Persgroep en Telegraaf Media Groep sinds vorig jaar hanteren. Ook is de uitgever gestopt met het aanbieden van proefabonnementen.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie