Beroering over 'godslasterlijke' ijsjes van Unilever

In Nederland is beroering ontstaan over de plannen van Unilever om onder de bekende merknaam Magnum een nieuwe reeks ijsjes op de markt te brengen die naar 'de zeven hoofdzonden' verwijzen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Op de verpakking prijken onder meer duivelshorentjes, schrijft het Nederlandse Reformatorisch Dagblad. De ijsjes dragen de namen van de zeven hoofdzonden uit de rooms-katholieke leer: gulzigheid, ijdelheid, begeerte, luiheid, afgunst, hebzucht en wraak.

De omstreden Magnums werden anderhalf jaar geleden geïntroduceerd in Australië onder de naam 'The Seven Deadly Sins'. In Nederland zullen de ijsjes 'De Zeven Zonden' heten. 'Het reclameconcept is gebaseerd op het thema verleiding', zegt de fabrikant, de Brits-Nederlandse multinational Unilever. 'Bij ijs is dat erg belangrijk, want het is een impulsproduct.'

De vereniging 'Christenen voor de Waarheid' is verbolgen en vindt het initiatief 'godslasterlijk'. In een protestbrief aan Unilever noemt de vereniging de geplande reclamecampagne 'zeer pijnlijk' voor christenen.

Bron: Uitgeversbedrijf Tijd

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie