Bezoek ABN Amro-website levert geen plezierige ervaring op

Bijna 90 procent van de internetgebruikers die op de ABN AMRO-website zijn maximale leenbedrag wil uitrekenen, kan dit niet binnen 5 minuten. En meer dan 50 procent lukt dit helemaal niet.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit is één van de uitkomsten van het MetrixLab XSment-onderzoek van de

websites van drie banken, ABN AMRO, Rabobank en SNS Bank. Bij de Rabobank

heeft 24 procent succes binnen 5 minuten en 70 procent kan uiteindelijk zijn

maximale leencapaciteit aflezen. Bij de SNS Bank kan 68 procent dit, maar meer

dan 50 procent kan zijn maximale leenbedrag wel binnen 5 minuten vinden.

Uit het onderzoek is tevens naar voren gekomen dat de gemiddelde

internetbezoeker van ABN AMRO de hoogste verwachtingen heeft. En juist

die hoge verwachtingen maken de kans op teleurstelling extra groot, zo bleek

uit het onderzoek. En terwijl de Rabobank en de SNS Bank het grootste deel

van hun bestaande klanten terug kunnen verwachten, geeft slechts 50% van de

ABN AMRO-klanten aan in de toekomst terug te zullen komen.

In totaal hebben ruim 700 mensen meegedaan aan het internetonderzoek van

MetrixLab. Het meest tevreden zijn de internetbezoekers van de Rabobank. Daar

bestempelt 63 procent het bezoek als een 'plezierige ervaring', tegen 54 procent

bij SNS Bank en 38 procent bij ABN AMRO.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie