Bob-campagne lijkt succes

95 Procent van de Nederlanders kent Bob en weet waar hij voor staat. Vier van de vijf rijbewijsbezitters is al eens Bob geweest en 18 procent geeft aan dat zij door de campagne vaker Bob-afspraken zijn gaan maken. Dat blijkt uit onderzoek naar de Bob-campagne. De campagne is een initiatief van het ministerie van Verkeer en Waterstaat.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Bijna 90 procent van de ondervraagden staat positief tegenover het idee om vooraf af te spreken wie er nuchter naar huis rijdt. Over Bob is door 64 procent van de respondenten met anderen gesproken. Verder krijgt de campagne van de respondenten een 7,6 als rapportcijfer. De campagne is duidelijk, niet irritant en informatief, aldus het onderzoek.

De Bob-campagne is in december 2001 gestart en in de zomerperiode van dit jaar herhaald. Traditioneel zijn dat periodes waarin meer dan gemiddeld wordt gedronken.

Gedurende de campagneperiodes voert de politie extra alcoholcontroles uit. Daarnaast werkt Verkeer en Waterstaat samen met het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, Horeca Nederland, koepelorganisaties van de drankenindustrie, 3VO, NOC/NSF en regionale en lokale overheden waardoor Bob breed gedragen wordt. De campagne bestaat onder andere uit attentieborden langs de snelwegen, commercials op radio en tv en Bob-pakketten voor o.a. horeca en lokale en regionale overheden. In de Bob-pakketten zitten diverse materialen zoals sleutelhangers, bierviltjes en stickers.

De campagne wordt tenminste drie jaar gevoerd. Medio december start de derde campagneperiode.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie