Commerciële zenders op 41,3%

De commerciële zenders hadden in week 32 opgeteld een marktaandeel van 41,3 procent. De publieke zenders kwamen samen uit op 29,8 procent.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Weekmarktleider was RTL4 met 12,8 procent. RTL5 scoorde 5,1 en Yorin 4,1 procent. Samen kwamen de zenders van RTL Nederland uit op 22,0 procent. SBS6 behaalde een aandeel van 11,1 Net5 4,9 en Veronica 3,3. Samen is dat 19,3 procent. Nederland 1 had een marktaandeel van 11,1 Nederland 2 12,2 en Nederland 3 6,5 procent.

Hart van Nederland op dinsdag (SBS6) was het best bekeken programma van afgelopen week met 1,3 miljoen kijkers. Het Journaal van 20.00 uur op maandag had bijna 1,3 miljoen kijkers. Ajax-Utrecht om de Johan Cruijff Schaal trok bijna 1,2 miljoen mensen, gevolgd door het Shownieuws van vrijdag met ruim 1,1 miljoen. De nabeschouwing van Ajax-Utrecht was goed voor 997.000 kijkers. Vier van de vijf programma’s in de topvijf werden uitgezonden door SBS6.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie