Dit zijn de belangrijkste customer experience trends van 2022

Het Customer Experience Trendrapport 2022 is onlangs verschenen met daarin belangrijkste CX trends van 2022, om jouw CX een boost te geven!

Customer Experience Trendrapport 2022

In het nieuwe Customer Experience Trendrapport 2022 van Beeckestijn Business School in samenwerking met InSites Consulting, wordt meegenomen in 5 fundamentals die belangrijk zijn om jouw customer experience (CX) een boost te geven. Wat kun je verwachten?

Vijf customer experience trends van 2022

In het Customer Experience Trendrapport 2022 worden de vijf customer experience fundamentals voor 2022 uitgebreid toegelicht. Hier alvast de trends in het kort:

1. Start en eindig met de mens achter de klant
De meest succesvolle organisaties van vandaag blinken uit in het leveren van buitengewone service. CX is bijgevolg van het nieuwe competitieve slagveld waarin merken zich kunnen onderscheiden. Om CX waar te maken, moet een organisatie de consument centraal stellen, kijken naar de mens achter de klant en zijn functionele, emotionele en sociale behoeften begrijpen.

2. Focus op het probleem, niet de oplossing
Alleen door zich in te leven in de klant - in plaats van zich blind te staren op een oplossing - kunnen organisaties een overtuigende klantbeleving leveren. Het gaat om het definiëren, verwoorden en prioriteren van klantbehoeften.

3. Wat vandaag geldt, werkt morgen niet meer
CX is dynamisch en niet statisch. Consumenten vergelijken elke nieuwe ervaring met de beste ervaring die ze ooit ergens gehad hebben, ongeacht waar die plaatsvond, het merk of de categorie. Organisaties concurreren dus niet langer alleen binnen hun branche, maar ook over sectoren en zelfs regio's heen.

4. Creëer wederzijdse waarde
Hoewel KPI's een onschatbaar instrument zijn geworden voor bedrijven, zorgen ze er vaak voor dat organisaties het meest waardevolle uit het oog verliezen - de klant. Het is van vitaal belang om de focus op KPI's te verschuiven naar CPI's (Customer Performance Indicators), waarbij wordt gemeten hoe goed een bedrijf presteert ten opzichte van de doelstellingen die voor de klant het belangrijkst zijn.

5. Maak jouw organisatie CX-klaar
Klanten hebben een holistische ervaring met merken, wat CX de verantwoordelijkheid maakt van meerdere afdelingen. Het is dus essentieel om organisatorische silo's te verwijderen en samenwerking te bevorderen. Het leveren van een succesvolle CX begint met medewerkers voorzien van de juiste tools en cultuur.

Customer Experience Trendrapport 2022

In dit trendrapport worden de trends uitgebreid toegelicht. Ook zijn er inspirerende cases en mooie voorbeelden te vinden. Download het trendrapport gratis & ontdek hoe jij je customer experience een boost kunt geven!

Download het trendrapport >>

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.