De Telegraaf verdubbelt winst

Het Telegraaf-concern heeft in de eerste helft van dit jaar zijn nettowinst bijna verdubbeld. De holding behaalde een resultaat van 12,6 miljoen euro vergeleken met 6,7 miljoen in het eerste halfjaar van 2003. De belangrijke advertentiemarkt herstelde zich licht, de in maart geïntroduceerde zondagskrant verkoopt goed.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De winst steeg vooral door de verkoop van enkele bedrijfsonderdelen. Het afstoten van (delen van) divisies bracht 10,5 miljoen euro op. Hier stond 7,5 miljoen euro aan lasten tegenover voor een reorganisatie bij regionale bladen en huis-aan-huisbladen.

De omzet van de uitgever steeg van 362 naar 366 miljoen euro. De betere cijfers dankt De Telegraaf onder meer aan de stijgende verkoop van advertenties bij zijn landelijke dagbladen en bij de huis-aan-huisbladen van respectievelijk circa 7 en 1,5 procent. Wel daalde de verkoop van advertenties bij de regionale dagbladen met meer dan 5 procent. Omdat Oranje de halve finale op het EK voetbal bereikte, had De Telegraaf extra advertentie-inkomsten.

De betaalde oplage van deze dagbladen lag ruim 4 procent lager dan in de eerste helft van vorig jaar. De betaalde oplage van de krant De Telegraaf daalde met 3,6 procent. ‘De tariefverhogingen van circa 5 procent compenseerden de oplagedaling', zo wordt gemeld.
De verkopen van de in maart geïntroduceerde zondagskrant van De Telegraaf verliepen zo goed (zowel in losse verkoop als met abonnementen) dat het aanloopverlies lager zal uitkomen dan de 10 miljoen euro die hiervoor is uitgetrokken (Telegraaf/ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie