KPN gaat ongevraagd sms-reclame zenden

KPN gaat samen met Adidas, New York Pizza, Nestle, Wehkamp en Videoland een test doen met het ongevraagd zenden van reclame. De testdoelgroep zijn jongeren met een pre-paid beltegoed. Na 6 weken worden klanten gebeld over de effectiviteit van de reclame en over hun ervaring met de reclameboodschappen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het doel van KPN is ervaring op te doen met permission based marketing op dit potentiele advertentiekanaal. De klant moet volgens KPN beslissen of, wanneer en welke reclame hij wil ontvangen. Bron: FD.

Dat is op zich een goed streven. Als je op zoek bent naar de nieuwste adidas schoenen, dan is een sms met een goede aanbieding hierover op zijn plaats.

Het gevaar is dat adverteerders toch gaan zenden zonder toestemming. Als dat gaat gebeuren, zal de klant collectief afhaken en een virtueel bordje "geen spam" op gaan hangen. En dan is de test snel voorbij.

Persoonlijk ben ik niet gediend van reclame op mijn mobiel en alleen als ik heel zeker ben van de juiste boodschap van de juiste aanbieder op het juiste moment (en als ik zelf de knop uit kan zetten), dan zou ik overwegen bepaalde bedrijven toegang te bieden tot mijn privedomein. Maar zover is het nog niet.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie