Wat hebben haaien met innovatie te maken? Alles volgens Rajesh Shandy, marketing professor aan de London Business School. Hij gebruikt de haai als metafoor voor succes met innovatie. Theo van Vugt schreef over hem in het voorwoord van de Adformatie. In het volgende nummer van Tijdschrift voor Marketing komt de professor ruim aan bod met zijn gedachtengoed.
Onlangs sprak ik twee marketeers van twee verschillende grote B2B bedrijven. Beiden energiek, goed opgeleid, van zeer goede wil en klant- en resultaat gedreven. Succes zou aan hen moeten kleven zou je zeggen.
Consumenten over de hele wereld hebben één ding gemeen: ze zijn gek op geld maar hebben een broertje dood aan het beheren ervan. Zeker als je bij meer banken bankiert, valt het niet mee een goed overzicht te krijgen op je financiele situatie.
Heineken heeft onderzoek gedaan onder 2.000 consumenten en concludeert dat de positionering van de drie merken Heineken, Brand en Amstel nog niet onderscheidend genoeg is.
Gisteren vond het eerste Emerce congres plaats met de de focus op 1 branche: de bankwereld. Lokatie IJ toren in Amsterdam. Aanwezig ca 150 mensen waarvan de meeste markteers bij banken.
Vrijdag stond in de NRCnext een artikel over leasebedrijven die er alles aan doen om klanten te scoren. Flatscreen-tv's, vlieglessen, maatpakken en weekendjes weg, niets is te dol om klanten te trekken.
Van de integratiekosten ad 890 mio euro steekt ING 30 miljoen euro in extra marketing en communicatiebudget. Dit bedrag wordt uitgesmeerd over 5 jaar en komt bovenop het bestaande budget van ING en Postbank. Bron: FD.
Er werd al lang over gespeculeerd, ook op dit forum, en nu is het dan zover: vanochtend bij de bespreking van de kwartaalcijfers is bekend gemaakt dat het merk Postbank verdwijnt en opgaat in ING.
De advocatenkantoren moeten strijden om de beste studenten. De arbeidsmarkt wordt krapper en dat leidt tot creativiteit, zelfs in een traditionele branche als de advocatuur.
KPN gaat samen met Adidas, New York Pizza, Nestle, Wehkamp en Videoland een test doen met het ongevraagd zenden van reclame. De testdoelgroep zijn jongeren met een pre-paid beltegoed. Na 6 weken worden klanten gebeld over de effectiviteit van de reclame en over hun ervaring met de reclameboodschappen.
Er zijn twee manieren om tegen veranderingen aan te kijken: DIM en DIP. Oftewel Denken In Mogelijkheden of Denken In Problemen.
Vanochtend op RTL-Z en voorpaginanieuws in de NRC Next: op het MBO volgen steeds meer scholieren opleidingen voor "glossy"beroepen zoals kapper, sportinstructeur of iets met economie. Dat terwijl er behoefte is aan mensen die lasser, metselaar, bejaardenverzorger of agent willen worden.
In Philidelphia (V.S.) is er een nieuw initiatief op het gebied van recycling, waarbij consumenten, de overheid en het bedrijfsleven de handen ineen slaan. En niet alleen het milieu blijkt er beter van te worden!