MARCOM14 Editor's Pick: ‘Geen woorden maar daden’

Floor Bakhuys Roozeboom, redacteur Adformatie, maakt haar keuze uit het aanbod van sprekers op Marcom14:

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

‘A man is just the sum of his actions&;, zo sprak een wijs man ooit. En geldt dat voor merken eigenlijk niet precies hetzelfde?  

Waar bedrijven in vroeger tijden nog konden scoren met een flitsende reclamecampagne en ronkende beloftes, moeten merken van vandaag meer in huis hebben om de harten van consumenten te veroveren.  Mensen zijn immuun geworden voor verhalen die hen niet interesseren en prikken dwars door de laag van gebakken lucht heen. De meesten merken beseffen inmiddels dan ook: praatjes vullen geen gaatjes meer. Echt toonaangevende, innovatieve en inspirerende merken maken het verschil niet met wat ze zeggen, maar met wat ze doen.’

‘Neem een merk als Red Bull, terecht zo vaak geprezen voor de innovatieve manier waarop het merk een relevante positie opeist in het leven van consumenten. Niet door wat ze over zichzelf zeggen, maar door wat ze doen. Van hoogwaardige extreme sports video’s op YouTube en de Red Bull Music Academy tot de historische ruimtesprong van Felix Baumgartner. In plaats van oeverloos zichzelf te oreren, zorgt Red Bull ervoor dat mensen over het merk gaan praten. Het credo van Red Bull is dan ook niet voor niets The Bull never speaks.’

‘Toch zijn er nog relatief weinig merken die de ‘geen woorden maar daden’-mentaliteit al zo vol overgave omarmen. Genoeg bedrijven kunnen nog wel een duwtje in de goede richting gebruiken. Weg van de ‘ads’ en op naar de ‘acts’. En laat dat nu precies zijn waar digital/brand consultant Polle de Maagt alles vanaf weet. Na gewerkt te hebben bij trendwatchingbureau Trendwolves en reclamebureau Boondoggle, werkt hij nu als zelfstandig adviseur. In die rol helpt hij bedrijven om hun ongebruikte potentieel te benutten en werkelijk de verbinding met hun consumenten aan te gaan. In het blok Connect! laat hij zien hoe je als merk van opvallende woorden naar opvallende daden gaat. Een sessie die een verhelderende blik werpt op de marketing van de toekomt en dus een verhaal dat ik sowieso niet wil missen.’

Nieuwsgierig naar de sprekers en het programma? Bekijk hier het . Met meer dan 100 sprekers, workshops en een goed gevulde beursvloer is MARCOM14 dé playground for professionals. Alles wat je moet weten op jouw vakgebied in twee dagen op één locatie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie