Meekijken, meespelen, meeluisteren gewenst

De FTC (Federal Trade Commission) zit de film-, muziek- en spelindustrie op de nek om ervoor te zorgen dat kinderen en minderjarigen niet blootgesteld worden aan reclame voor producten alleen geschikt voor grote mensen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Grote mensen kunnen zelf beslissen of ze rijp zijn voor geweld en harde seks, maar kinderen niet. Daar hebben ze ouders voor en die vinden het op hun beurt wel fijn als ze een beetje van tevoren weten waar ze aan toe zijn. De FTC rapporteert regelmatig over de vorderingen van de amusementsindustrie en ziet enige vooruitgang. Advertenties bevatten steeds vaker informatie voor ouders, maar het gebruik is nog niet universeel. Ook is het norm geworden dat als de doelgroep voor 35 procent uit minderjarigen bestaat (tv) of voor 45 procent (print), dat dan reclames voor volwassen-amusement streng worden beperkt. Een minpuntje is dat de industrie zelf bepaalt hoe ze informeert. Zeker de muziekindustrie is er nog niet uit. Wat is MTV zonder seks? Sommige belangengroepen van ouders zijn nog lang niet tevreden en pressen politici om te dreigen met strengere wetgeving.

< SIZE=1>Bron: Marketing News<#/FONT>

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie