Merken Nationale Nederlanden en Postbank blijven (nog) bestaan

De retailmerken Nationale Nederlanden en Postbank blijven vooralsnog bestaan. Dat zei Hans van Ladesteyn, hoofd marketingcommunicatie van de verzekeraar, vorige week op het Brand Genetics seminar in Rotterdam, dat in het teken van re-inventing the brand stond.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Van Ladesteyn zei dat er de afgelopen maanden stevig over gediscussieerd is of de verzekeraar en de bank niet toch meer aansluiting moeten zoeken bij het ING-merk, zoals dat ook met talloze dochters in het buitenland in de afgelopen periode is gebeurd. ‘De Postbank en Nationale Nederlanden hebben in Nederland echter zo’n positie en naamsbekendheid, dat het op dit moment kapitaalsvernietiging zou zijn om ze om te dopen tot het ING-merk’, zegt Van Ladesteyn. ‘Maar aan de andere kant is de wereld wel aan het veranderen. Zo is de contactfrequentie van onze uitingen sterk aan het verminderen. Daar moet je wat aan doen. Eén merk helpt daarbij. Twee jaar geleden mocht niemand aan het Nationale Nederlanden-logo komen, maar dat is nu toch echt anders.’

Hij sluit een sterkere rol voor het ING-merk in de naaste toekomst dan ook niet uit: ‘Postbank en Nationale Nederlanden hebben nu een sterke positie, maar of dat ook zo blijft...’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie