Mindshare en Google lanceren Mobile Garage

De samenwerking biedt mobile expertise aan Mindshare klanten door wereldwijd ‘hubs’ neer te zetten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De eerste drie van die mobiele hubs zijn in New York London en Singapore. Mobile strategen en product experts van zowel Mindshare als van Google vormen teams die alle aspecten van het mobiele eco-systeem bestrijken. Van SEO en de ontwikkeling van apps tot aan strategie, planning en optimalisatie van de uitingen die mobiele adverteerders gebruiken.

De cijfers waarmee Mindshare en Google het belang onderstrepen van hun initiatief, komen van de GSMA (orgaan van de mobiele industrie) en onderzoeksbureau Machina. Zij voorspellen dat er in 2020 24 miljard verbonden apparaten (smartphones, tablets, etc) zijn die een industrie vertegenwoordigen met een waarde van 4,5 biljoen us dollar. Mindshare’s Worldwide CEO zegt dat het belangrijk is om dingen uit te proberen en te experimenteren, maar ook om de snelheid erin te houden als het gaat om hervorming van de business.
De samenwerking die Mindshare al heeft met de mobiele bureaus uit het WPP-netwerk, Joule en H-Art, staat los van Mobile Garage en worden gewoon gecontinueerd.

Helen McRae, coo van Mindshare EMEA is verantwoordelijk voor de uitrol van Mobile Garage. Zij zegt dat het de bedoeling is dat er 'zeer snel' gaat worden uitgerold naar andere markten. 'De topmarkten aan het eind van het jaar.' McRae: 'Nederland is absoluut één van onze prioriteiten. Alex Stil, COO van Mindshare Nederland, werkt met mij samen om Mobile Garage uit te rollen in de EMEA-landen, dus ik ben er zeker van dat de Nederlanders een sleutelrol zullen gaan spelen in het verwezenlijken van deze onderneming.' Volgens McRae spreekt Mindshare Nederland al met klanten over deelname aan het project.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie