Monitor QR code in printed media Q3 laat verbetering zien

[door Guido Gerritsen] Inzicht in relevantie en de manier waarop QR worden ingezet.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Monitor QR code in printed media laat over het derde kwartaal van 2014 een verbetering zien in de kwaliteit van de content achter de QR code. Was het percentage dat een onvoldoende scoorde in Q1 en Q2 nog 70 procent, in de derde meting kwam dit percentage uit op 60 procent. Natuurlijk nog steeds onder de maat.

De Monitor geeft inzicht in de relevantie en de manier waarop QR codes worden ingezet in de gratis huis-aan-huis weekbladen.

In het derde kwartaal zijn gemiddeld per uitgave minder QR codes geplaatst. Van 5,7 procent in het eerste kwartaal naar 4,4 procent in het tweede kwartaal naar 3,4 procent in het derde kwartaal. Het aantal geplaatste QR codes bleef achter vanwege de zomerperiode waarin er ook minder wordt geadverteerd. Lichtpuntje is de toename van het aantal mobielvriendelijke sites die achter de QR code geplaatst wordt (nu 46%, Q2 44% en in Q1 31%). Toch blijven de homepages achter de QR code het vaakst te worden getoond (bijna 60%). De combinatie concreet aanbod op een mobiel vriendelijk platform blijft onveranderd laag (23%). En juist die combinatie moet er voor zorgen dat hetgeen je wilt communiceren tot een succes leidt. Dit zijn weer een aantal opvallende conclusies uit de derde kwartaalrapportage 2014 van de Monitor.

Monitor QR code in printed media
De Monitor geeft per kwartaal een representatief beeld van alle geplaatste QR codes in de regionale h-a-h weekkranten die wekelijks bij alle huishoudens gratis op de deurmat vallen. In de Monitor worden uitspraken gedaan over de uiting zelf, de opmaak van de QR code, de al dan niet toegevoegde call to action, welke branches de QR code inzetten, waar leidt de QR code heen en is de bestemming smartphone-proof. Tenslotte wordt van iedere geplaatste QR code een uitspraak gedaan over de kwaliteit van de QR code in zijn geheel. De uitkomsten van de Monitor zijn interessant voor de plaatselijke middenstand, regionale adverteerders, reclamebureaus en uitgevers van huis-aan-huis weekbladen. Wanneer de QR code goed wordt ingezet, biedt dat een hogere naamsbekendheid, een beter imago, meer omzet en tevreden klanten.  De kwartaalrapportage is voor belangstellenden

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie